Lokalita ľudovej architektúry Kysuca

Trvanie v hod: 3
Výškové metre: 445
Štart trasy: Lom nad Rimavicou

Ľahká túra začína v dedinke Lom nad Rimavicou, po zelenej turistickej trase pokračujeme hlavnou cestou do Utekáča až prídeme k rázcestiu Dolina, kde pri kaštieli odbočíme vľavo do doliny Kysuca so zachovalými dreveničkami z 17. a 18. storočia,   nachádza sa tu i kaplnka sv. Anny. Dolina ústi na hrebeň k rázcestiu Kysuca, Uhliarka s prekrásnymi výhľadmi na celé vrchy, Vepor, či Poľanu.

Tu sa napojíme na červenú Rudnú magistrálu a pokračujeme okrajom ihličnatého lesa smerom na Tlstý Javor stále s prekrásnymi výhľadmi. A hoci turistická trasa pokračuje až na Tlstý Javor, my odporúčame odbočiť do časti Sedmák, kde sa naskytajú opäť prvky tradičnej ľudovej architektúry a ďalej sa napojiť popri hlavnej ceste smerom do obce Sihla.

V križovatke odbočíme priamo do dedinky Sihla, kde je tradičná pekáreň a tiež Bistro s možnosťou občerstvenia. Kúsok nad obcou sa nachádza Hucul klub – chovná stanica horských koní huculov, kde okrem pekných panorám so stádom koní v pozadí máte možnosť vyskúšať si pohľad z chrbta koňa. No a na druhom okraji obce sa nachádzajú meandre Kamenistého potoka.

Z obce Sihla vedie chodník popri starom lyžiarskom vleku do obce Drábsko, odkiaľ je to už len na kúsok do Lomu nad Rimavicou.